Ülker, yurt dışında yeni yatırımlarla büyümeyi hedefliyor
Investing.com – Türkiye’nin lider gıda şirketlerinden Ülker Bisküvi Sanayi A.Ş. (ULKER), Orta Asya’daki büyüme stratejileri kapsamında Özbekistan’da önemli bir adım attı. 25 yıldır Kazakistan’da çikolata ve bisküvi üretimi gerçekleştiren Ülker, şimdi de Özbek tüketicilere ulaşmak amacıyla başkent Taşkent’te yeni bir şirket ve Direkt Satış Dağıtım Merkezi açtı.
Özbekistan’ın 12 şehrine yayılacak faaliyetler kapsamında, Ülker ürünleri bölge bayilikleri ve tüm satış kanalları aracılığıyla tüketicilere sunulacak. Açılış törenine Türkiye Cumhuriyeti Taşkent Büyükelçiliği Ticaret Baş Müşaviri Suavi Önal, pladis ve GODIVA Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Ülker CEO’su Özgür Kölükfakı, pladis Global Tedarik Zinciri Lideri Mario Reis ve pladis Orta Asya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Yavuz Yurtgüder katıldı.
30 bin satış noktasına ulaşılması hedefleniyor
Ülker CEO’su Özgür Kölükfakı, Özbekistan’ın dinamik ve yüksek potansiyelli bir pazar olduğunu vurguladı. Kölükfakı, yeni yatırımın Orta Asya’daki büyüme hedeflerine güçlü katkı sağlayacağına dikkat çekti. Yaklaşık 38 milyonluk nüfusa sahip Özbekistan’da, yerel ihtiyaçlara uyumlu stratejiler ve güçlü iş ortaklıkları ile önemli bir büyüme sağlanması amaçlanıyor.
Kölükfakı yaptığı açıklamada, yeni kurulan Direkt Satış Dağıtım Merkezi aracılığıyla başkent Taşkent’te 5.000, diğer şehirlerde ise distribütörler aracılığıyla 25.000 olmak üzere toplamda 30.000’i aşkın satış noktasına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. İlk yıl içinde 105 farklı ürünün bu satış noktalarına haftalık düzenli ziyaretlerle ulaştırılması planlanıyor.
“Özbekistan yatırımı, Türkiye-Özbekistan ticaret ilişkilerini de güçlendirecek”
Ülker CEO’su, Özbekistan’ın son yıllarda gerçekleştirdiği ekonomik reformlar sayesinde yatırımcılar için cazip bir merkez haline geldiğini belirtti. Kölükfakı, bu yatırım sayesinde Ülker’in bölgede kalıcı bir yer edinmeyi amaçladığını ve markayı Özbek tüketicilerle daha yakın hale getireceklerini ifade etti.
Taşkent’te açılan yeni Direkt Satış Dağıtım Merkezi ve ticari yapı, yalnızca Ülker’in bölgedeki sürdürülebilir büyümesine değil, aynı zamanda Türkiye ve Özbekistan arasındaki tarihî ve ticari bağların güçlenmesine de katkı sunacak. Ülker, pladis çatısı altında Orta Asya stratejisinin önemli bir halkası olarak Özbekistan’ı konumlandırıyor.